fredag, september 09, 2005

Homosexuellt.com i ny version

Ursprungligen var homosexuellt.com en ambitiös och frenetisk sajt som publicerade "förbjudna sanningar" om homosexualitet. De hämtade mycket av sitt nyhetsmaterial från Världen Idag och amerikanska systersajter. Nu har den blivit en parafras på Assar Anderssons sajt kd.just.nu, som länge publicerat uttalanden som framträdande kristdemokrater gjort i olika homofrågor.

"Har du själv blivit hotad eller utsatt för trakasserier av någon gayaktivist?", frågas på nya versionen av homosexuellt.com. De publicerar upprörda och onyanserade mail som de tagit emot under åren, men har också infiltrerat gay-communities som QX och Sylvester, och publicerar citat ur diskussionstrådar och klubbar - det vill säga sådant som inte är adresserat till homosexuellt.com. Den stora och viktiga skillnaden mot kd.just.nu är att de citaten alltid kommer från framträdande politiker, och är yttrade i offentliga sammanhang. På nya homosexuellt.com lyfts citat som "Jävla idioter är vad de är" upp ur forumdiskussioner på samma sätt som politikers offentliga uttalanden. Skribentens namn, bostadsort och ibland arbetsplats anges vid citatet. I ett fall publiceras en karta till vederbörandes bostad. Homosexuellt.com är uppenbarligen inne i någon form av hämndstadium...

6 Comments:

Blogger Göran Koch-Swahne said...

Länken till Habo funkar inte.

fredag, september 09, 2005 3:48:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

stavade fel, nu funkar det

fredag, september 09, 2005 4:01:00 em  
Blogger Göran Koch-Swahne said...

Du oxå!

J a g har stavat fel i reklamen på bloggportalen...

De'Du!

fredag, september 09, 2005 4:33:00 em  
Blogger Göran Koch-Swahne said...

Nu har jag alltid tyckt att homosexuellt.com var rätt patetiskt, med sin lånade design, sina dåliga direktöversättningar och sin övertro på klåparen Dr Cameron.

Och inte minst den kompakta anonymiteten, upp-piffad med små antydningar om att vara förföljd för "sanningen".

Den nya utfomningen skall väl bevisa just det...

Jag förstår att ZOG är ute efter dem ;=)

söndag, september 11, 2005 10:17:00 fm  
Blogger Aliide said...

Tja, rädda verkar de vara eller något...

Det som möter mig idag (13/9, när jag återigen har en fungerande uppkoppling är en grå ruta med texten:

denna sajt är tillfälligt stängd pga homoterrorister.

den intoleranta rosa förtryckarklassen har än en gång lyckats med sin regnbågsnazistiska taktik.

tisdag, september 13, 2005 6:00:00 em  
Anonymous Anonym said...

Homosexuellt.com satte polisen på mig efter ett fredligt email jag sände dem för några år sedan där jag i god ton påpekade riskerna med att hänga ut en grupp människor och att hetsa mot dem. Dom kallade mitt email för ett hot. Jag som själv är kristen skulle aldrig kunna hota nån och jag har haft flera människor som läst emailet och det var absolut inte hotfullt. Så går det till när lögnare driver sin agenda. Deras hat mot homosexuella ser inga gränser tydligen. Jag hatar däremot inte dem. Jag ber för dem.

lördag, september 17, 2005 10:44:00 fm  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home