torsdag, september 29, 2005

Homosexuellt.com-nytt

Sajten Homosexuellt.com har bytt skepnad igen. Denna gången med en fylligare text om varför den stängt ned, men knappast mer uttömmande. Det är samma prat om homoterrorism och rosa förtryckarklass, men inga övertygande detaljer.

Sajten skriver även att ingen har lyckats bemöta dem på sakliga grunder, men det stämmer inte. Jag har skrivit bland annat här och här (OBS: länkarna i mina artiklar funkar inte längre, eftersom HS.com dragit in artiklarna). Att jag inte har skickat in texterna till HS.com beror på att jag inte är intresserad av att debattera med anonyma.

Att HS.com inte togs på allvar när den fanns "på riktigt" berodde givetvis på att det var så uppenbart att sajten inte syftade efter någon saklig debatt, utan endast ville kompromettera och konsolidera negativa föreställningar om homosexuella. Jämför med Paul Camerons Family Resarch Institute... Samma typ av vetenskap som Världen Idag förmedlar här och här.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Göran Koch-Swahne said...

Jämfört med ledarsidan och inte minst kommmentarerna i Himlen.nu, tycker jag nog att Homoseuellt.com är riktigt gulliga :(

fredag, september 30, 2005 5:45:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home