söndag, april 02, 2006

Det tändes ett hopp...

Jag blev lurad! Jag läste tidningen QX:s aprilskämt lite flyktigt och gick på det. Och blev glad. För tidningen skrev om att Carola hade talat ut i en tidning om sina föreställningar om homosexualitet. Att hon efter berättelser och samtal med homosexuella fått en annan förståelse för homosexuellas villkor.

- Dessutom skall man ju följa Bibeln bokstavligt har jag lärt mig, säger hon till [tidningen] Herrens Ord.
- Och det står ju att det är fel för män att ligga med andra män och flera av mina killar berättade att de oftast stod på knä när de skulle till. Skall man följa bokstaven så skall man.

Ja ja - kanske inte helt trovärdigt. Och läser man artikeln noggrannare framträder skämtsamheten ännu tydligare. Men jag fick leva med ett mikroskopiskt hopp i hjärtat åtminstone tolv timmar...

Nästa uppgift för Carola blir att förklara varför inte medlemmarna i Medvandrarna botas genom förbön - varför de tvingas leva i total avhållsamhet...

0 Comments:

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home