måndag, december 11, 2006

God Jul

Jag kommer att ägna mig åt annat än bloggande de kommande veckorna. Jag hoppas att alla ärade bloggläsare får underbara helger med tid för vila, läsning och måttligt frossande. De som inte kan hålla sig i från antigayretoriken, rekommenderas att läsa bloggarna här till höger. Eller varför inte granska själv? Det är bara att surfa omkring på länkarna under vinjetten Granska själv, eller Antigaylänkarna.

Fast ännu hellre hoppas jag att ni läser Brideshead Revisited av Evelyn Waugh. Eller ser DVD-boxen. Det måste vara världslitteraturens främsta verk om religionen och dess kraft. Till och med jag som inte är troende inbillar mig att jag förstår... Den perfekta julklappen till någon ni älskar.

6 Comments:

Anonymous Björn said...

Ha underbar och fridfull jul Tor! Håller med om En förlorad värld. En av de bästa verken jag känner.

Måste säga så här när man summerar året som gått att kampen mot oss homosexuella och vår kärlek som under se senaste 5 åren rönt sånna framgånger har stagnerat.

Valresultatet i USA nyligen är en stor glädje för oss och för andra frisinnade människor. Bush era av hat och våld kommer till ända. De frisinnande öppna amerikanerna är i majoritet och de senaste skandalerna med hycklande kristna företrädare (Ted Haggard etc) visar att man bli inte en bättre människa av att förfölja andra man anser vara mindre värda.

Frid och fred önskar jag världen inför julen och det stundande året!

lördag, december 09, 2006 2:52:00 em  
Anonymous marre said...

God Jul, Tor! Du vet att du är efterlängad, när du återkommer efter välförtjänt julvila.

Känns bra att Svenska kyrkan äntligen står upp för kärleken, med sitt beslut om välsignelse för samkönade par. Sedan hoppas vi på den den könsneutrala äktenskapslagen som ett infriat nyårslöfte.
Tack för dvd-tips. Själv tipsar jag tillbaka om "Orlando" - 1990-talets bästa film och den enda film som fått mig att gråta på bio av glädje..... kram från en "transperson"!

söndag, december 10, 2006 3:36:00 em  
Blogger Peterson Toscano said...

Nu JAG veta vad JAG vilja för Julen. Tack själv. Vill du vilja min postande adress?

(you may notice that Swedish is not my first language :-)

fredag, december 15, 2006 11:53:00 fm  
Anonymous Leo said...

God jul, happa chanucka, trevlig midvinter och gott nytt år! Ha en trevlig sådan, vad du än firar eller ej.

(en sådan där läsare av bloggar, som sällan skriver...)

fredag, december 15, 2006 7:10:00 em  
Blogger Pastor Astor said...

God Jul!

måndag, december 18, 2006 9:02:00 em  
Blogger ~Karin Långström Vinge~ said...

God jul och gott nytt år!

onsdag, december 20, 2006 11:19:00 fm  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home