söndag, februari 25, 2007

Vad i hela fridens namn är det han skriver?



Maranatakyrkan har nyss lagt ut reklam för olika bokpaket författade av sin framlidne grundare och förkunnare, Arne Imsen. Där kan man bland annat få tag i boken Låt dig inte skrämmas av homosexmaffian, som jag verkligen trodde att jag hade läst, men tydligen inte, eftersom jag satte aftonteet i halsen när jag läste följande passage, som Maranata tydligen är extra stolta över, eftersom den står att läsa i anslutning till annonsen:

"Ett samhälle som frigör och sanktionerar homosexualiteten och upphöjer sådana förhållanden till äktenskap samt initierar det med kyrkans välsignelse är moraliskt bankrutt och har kapitulerat för och underblåser de krafter vilka torpederar normalfamiljen. Det samhället har egentligen genom reträtter passerat alla stadier neråt till den nivå, som markerar punkten för det avgörande straffet för försumlighet, passivitet och resignation - homosexualiteten själv med alla dess förgreningar och bieffekter. Den låter sig inte längre hejdas utan den måste utrotas genom naturens eget sätt att slå tillbaka."

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Christoffer Smitz said...

"Normlös ekonomi med orättvisa fördelningsprinciper leder till onormala relationer och samlevnadsformer med klasskillnader och fientligheter."

Såpass.

måndag, februari 26, 2007 7:39:00 fm  
Anonymous Maria said...

Jag förvånas ständigt över hur min attraktion till människor med vagina, samt att vårt land inte diskriminerar mig i nog hög grad för detta, beskrivs som en orsak till det västerländska samhällets kommande fall.

måndag, februari 26, 2007 8:02:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Jag avsåg främst att han de facto säger att homosexualitet måste utrotas...

onsdag, februari 28, 2007 9:09:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home