torsdag, maj 31, 2007

Pedofilsida kan vara en fejk riktad mot homorörelsen

Ibland dyker det upp mystiska saker på webben. För några månader sedan förbryllade artisten och predikanten Donnie Davies surfarna med sitt starka antihomosexuella budskap och fryntliga popvisa God hates a fag. Donnie Davies visade sig vara satir på de amerikanska exgayrörelserna, men togs som seriös i till exempel Uncut och Aftonbladet. Här skrev jag om saken.

Nu uppmärksammar Expressen sajten pedofil.se, som presenter sig så här: (Sajten ligger för närvarande nere, så man kan tyvärr inte gå in och granska den.)

Pedofili.se är en hemsida vars syfte är att bredda den svenska debatten kring ämnet pedofili samt sexuella kontakter mellan barn och vuxna. Den utgår ifrån en strävan efter saklighet. Mycket av den kunskap som finns idag i ämnet kommer inte till allmänhetens kännedom då många forskare, journalister och politiker exkluderar eller minimerar forskningsresultat som ligger utanför samhällets rådande normer. Den här sidan presenterar en nyanserad bild där det vetenskapliga perspektivet sätts före det politiska.

Vidare jämför de pedofili med homosexualitet och de frågar sig varför homosexualitet accpeteras, men inte pedofili.

Visst kan den här sajten vara ett seriöst upprop från pedofiler som vill argumentera för sin sak. Men det kan också vara en nidsajt riktad mot homorörelsen – ett slippery slope-argument för att visa vad "nästa steg i sexliberaliseringens namn" skulle kunna bli enligt deras sätt att se på verkligheten.

Expressen refererar en sak som kan ses som en signal om att just är en nidsida:

Barnpornografi jämförs i ett annat avsnitt med jazzmusik, som på 30-talet – av vissa – ansågs moraliskt förkastligt. ”Samma argumentation som användes mot jazz på 30-talet används nu på barnpornografi”, står det på hemsidan.

Det är helt enkelt för dumt och inadekvat för att vara på riktigt.

Vi har sett den här typen av nidsajter förr. Bland annat i form av "bögbloggare" som skriver om hur de knullar runt, ägnar sig åt toa-sex och SM, tar droger och super. Fast i själva verket har det stått högerkristna eller antigayaktivister bakom, med syfte att visa "den homosexuella livsstilens" sanna ansikte... Pedofil.se skulle mycket väl kunna vara en kampanj av samma slag. (Och i så fall inte omöjligen med amerikansk förebild.) Vi får se om den dyker upp på nätet igen. Tills dess får vi hålla till godo med skärmdumpen på Expressen.

Etiketter:

25 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ni homosexuella förnekar er aldrig... Är det någon som hoppar på+ er (dvs har andra åsikter än ni) är det ingen hejd på anklagelser, ondgöranden och sanslösa slutsatser. Men när homoröreslsen visar ett ansikte på en pedofilsida är det givetvis fejk o fel alltihop. Håhå, jaja...

torsdag, maj 31, 2007 3:25:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Det framgår tydligt i texten att jag spekulerar. Men spekulationen grundar sig på erfarenheter från liknande sajter och kampanjer.

torsdag, maj 31, 2007 3:28:00 em  
Blogger Micke said...

Tor, för det mesta håller jag med i dina analyser, men i det här fallet tror jag du har fel. På sajten stod också att majoriteten av alla pedofiler är heterosexuella, och just den biten av argumentation hade inte som huvudmål att smutskasta homosexuella.

Tvärt om kände ju personerna bakom pedofil.se sig svikna av gayrörelsen som lagt beslag på "sexuell läggning".

torsdag, maj 31, 2007 4:55:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Jag har läst en del av materialet nu, och jag är beredd att hålla med dig. Argumentationen verkar vara väldigt genomarbetad. Men man får aldrig underskatta motståndarnas förslagenhet. Särskilt om materialet kommer från typ USA, där det finns resurser att fabricera trovärdigt material.

torsdag, maj 31, 2007 4:58:00 em  
Anonymous Johan S said...

Anonym: Din kommentar skulle lika gärna gälla de högerkyrkliga men börja med orden: "Ni kristna förnekar er aldrig..."

Alla är lika goda kålsupare, så det är ingen idé att klaga!

torsdag, maj 31, 2007 6:01:00 em  
Anonymous Anonym said...

intressant att "micke" skriver här, han som fö. verkar ha ljugit ihop en intervju med AB-bloggaren "motherwitch" (?) som i två dar bloggat om att få pedofilsiten borttagen....

torsdag, maj 31, 2007 6:38:00 em  
Blogger Noa Resare said...

Jag bedömer att det rör sig om en eller flera autentiska pedofiler som driver sidan. Den som vill bilda sig en egen uppfattning kan googla "site:pedofil.se" och sedan klicka på länkarna "Cachad".

torsdag, maj 31, 2007 8:28:00 em  
Anonymous AntiKristen said...

Jag blir inte förvånad. Bögar med moralpanik känner vi igen sen Karl Andersson började ge ut tidningen Destroyer (kul tidning, som är den enda jag köper f.ö.).

Tycker det är tämligen intressant hur jävla rädda bög-sverige är om den lilla jävla respekt de tror att de har fått sen 70-talet, hur rädda de är för att de tror att den kommer att den kan komma att ryckas bort igen om man inte aktivt kallar pedofiler för sinnessjuka och dra igång moralmaskinen i 800 knyck så fort nån nämner pedofili och homofili i ett och samma stycke.

VAKNA FÖR FAN! Anledningen till att man kan vara HBT idag är inte pga poltikerna har kämpat för det och varit snälla, även om de är vad folk vill att man ska tro, utan HBT människorna har själva fått slåss för sin sak och fått stöd från andra grupper för att komma dit de är idag. För att få respekt. För att få vara fria.

Respekt är inget som kan tas med våld, varken genom polisiärt, blattegängs- eller lagstiftningstvång. Respekt är något man får för att man förtjänar det.
Samtidigt får vi inte glömma att en stor del handlar om upplysning med. Oavsett om SD skulle ta makten och säga att alla bögar är depraverade våldtäktspersoner som lurar tonåringar från byhålorna till storstäderna för sodomi, så kommer folk inte att tro på det. Inte med mindre än att nån måste utrota alla personer som motsäger sig det. Och därför kan man heller inte ta bort det som givits, man kan inte ta respekten från bög-sverige och HBT-sverige.

Vad som däremot kan få respekten att flyga sin kos är när bög-sverige fegar och försöker köra med ett "dom är inte som oss, det är skillnad. Vi är inte sjuka, vi har en sexuell läggning det har inte de.". Pedofilerna och hebefilerna tappar respekten för er, och det gör de intellektuella och de frihetssträvande personerna som även om de inte är pedo- eller hebefiler så är de för frihet, samt att de inte låter sig luras av pöbelns skitsnack om våldtäkter, barnarov och annat som är taget ur luften. Men det gör bög-sverige. Bög-sverige duckar och gör avbön, och förlorar allt det som har tagit tid att bygga upp och det är jävligt beklagligt.

Tor, det här inlägget är det värsta skit du nånsin skrivit, vilket gör mig besviken för du brukar skriva förbannat bra saker.

torsdag, maj 31, 2007 11:06:00 em  
Blogger Christoffer Smitz said...

Jag förstår inte riktigt allt som står i kommentarerna här, men menar någon på fullaste allvar att det går att jämföra pedofili med homosexualitet? Förbannat aningslöst i så fall, och ett hån mot de barn som blir utnyttjade.

torsdag, maj 31, 2007 11:14:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

antikristen
En utmärkt beskrivning av läget. Jag tycker i och för sig att det är helt legitimt att protestera när någon drar homosexualitet och pedofili över samma kam, och jag litar på Hiltons omdöme i Destroyerfrågan, men jag kan hålla med dig när det gäller den där moralpaniken. Jag vågar emellertid påstå att jag inte riktigt faller i den fällan. Jag är en del av paniken, måhända, men själva inlägget får väl ändå bedömas vara sansat åtminstone till språket?

Som jag tidigare understrukit är inlägget en spekulation, vilket jag hoppas framgår. Spekulationen är baserad på den erfarenhet av frågor som rör antigayretorik och argumentering i dessa frågor som jag tillägnat mig genom åren. Det ringde en klocka av igenkänning när jag läste om sajten och tog del av argumentationen, och då kände jag att det var min plikt att redovisa vad sajten skulle kunna vara en del av. Jag har som sagt sett det förr.

Men, som flera härovan har påpekat, förmodligen rör det sig om en autentisk pedofilsida. Förmodligen.

fredag, juni 01, 2007 7:30:00 fm  
Blogger Christoffer Smitz said...

Efter att ha läst en gång till förstår jag kommentarerna lite bättre... Men jag tycker inte det var ett bedrövligt blogginlägg som en del här anser.

fredag, juni 01, 2007 7:50:00 fm  
Blogger Tor Billgren said...

Det tycker inte jag heller :-)

fredag, juni 01, 2007 7:58:00 fm  
Anonymous Björn said...

Inlägget var bra Tor och även om den vidriga siten kring pedofili verkligen hade avsändare som är pedofiler så är det i 90% av fallen när liknande dyker upp en propaganda konstruktion av den kristna högern (alternativet högerextremister i största allmänhet) i syfte att kasta eld i maskineriet och nära det kristna hatet mot homos.

Jämför med homohatar- siten: homosexuellt.com som hade tydlig kopplingar till Livets Ord och deras propaganda organ, Världen igår enligt mina efterforskningar.

Jag tycker det svordomskryddade inlägget ovan från signaturen antikristen var något av det magstarkaste jag läst. En människa som vill jämföra övergrepp på barn med homosexualitet är sjuk i hela huvudet och att vi homosexuella vill rentvå oss från den stämpel du vill sätta på oss är inte så konstigt.

Så antikristen, nu tar vi definitionen igen:

Homosexualitet= Att älska en annan människa av samma kön, ömsesidighet, på lika villkor och i överenskommelse och självklart inom de gränser som lagen sätter för när man anses som byxmyndig.

Pedofili= Övergrepp och våldtäkt av barn, icke ömsesidigt, barnet är inte med på noterna och bygger på ensidighet och övergriparen är på intet sätt homo bara för att det kan röra sig om en man som förgriper sig på en pojke.

Kräla fett ner i din antikristna håla och stäng locket.

fredag, juni 01, 2007 8:47:00 fm  
Anonymous Teas mamma said...

Jag önskar verkligen att det faktiskt varit fundokristna som legat bakom sajten, eftersom de trots allt är mindre läskiga än pedofiler. Men tyvärr stöter jag allt oftare på "humanliberala" peddosar på nätet; Vuxna som säger sig vara helt emot tvång och övergrepp men som i försiktiga ordalag propagerar för vad de kallar ömsesidigt sex mellan barn och vuxen.

Ofta använder de just homosexualitet som referenspunkt, och tycks ha läst på en del - de jämför gärna det faktum att hbtpersoner i högre grad mår dåligt på grund av omgivningens attityder med hur barn som haft sex med vuxna mår, dvs att det inte är sexet i sig som är skadligt utan samhällets skam- och skuldbeläggande.

fredag, juni 01, 2007 9:34:00 fm  
Anonymous AntiKristen said...

@björn

Intressant att du försöker vinkla vad vi säger samt att du försöker vinkla vad själva ordet pedofil betyder.

Vi tänker inte ens utveckla vad det är som är fel med det du skriver för inget du skrev är baserat på någon verklig grund.


//Legion

fredag, juni 01, 2007 6:45:00 em  
Anonymous Anonym said...

Här hoppas det i galen tunna, sidan är INTE någon antihomo-sida. Det är bara surfa in på flashback och diskutera ämnet med upphovsmännen. Detta är fördelen med det fria ordet, man lyfter och skapar debatt. Att stänga ned sidan var rent löjligt, nu är den dessutom uppe igen. Detta har visat hur dålig koll svensken har på yttrandefrihetens värde, speciellt homorörelsen bör ha detta i åtanke innan de går i panikläge.

Detta känns aningen konspiratoriskt och ingen vettig människa ser väl kopplingen mellan homosexualitet och pedofilism. Man bör istället fundera på vilka konstiga skäl de som arbetade hårt för att stänga ned sidan har. Kan man inte ta en debatt, saknar man sådan argumenation? Då är vi illa ute.

söndag, juni 10, 2007 10:18:00 fm  
Blogger Tor Billgren said...

Ja, jag hoppade i galen tunna den här gången. Det har jag medgett ovan också. Men jag såg det som nödvändigt att redovisa min spekulation, eftersom jag kände igen mönstret.

För övrigt har jag inte argumenterat för nedstängning av sajten.

söndag, juni 10, 2007 10:24:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Björn: "Enligt mina efterforskningar". Yeah, right. Kom igen Björn, lägg ner. Skulle jag ta dig på allvar kanske jag hade anmält för förtal, men nu känns det hela bara så patetsikt att man bara suckar...

måndag, juni 11, 2007 1:56:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Intressant att du ser det som förtal att förknippas med Världen Idag (eller Homosexuellt.com)

måndag, juni 11, 2007 1:58:00 em  
Anonymous Anonym said...

Intressant att du vrider en kommentar så att du får den som du vill. men inget förvånar längre när det gäller Billgren. Att dra slutsatser utan något som helst faktaredovisning att Vi eller Lo skulle stå bakom homosexuellt.com är direkt föörtal. det har, som Billgren givetvis vet men han måste låtsas för att få till sin välkända föraktfulla ton på kommentaren, endast att göra med att insinuera samröre mellan något som inte har med varandra att göra. Dessutom var det uttryck för vad Björn tidigare gett uttryck för på bloggen här och andra ställen på nätet.

Men varför bry sig om sådant, när man kan håna och fnysa, eller hur, Tor.

måndag, juni 11, 2007 2:19:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Jag ansvarar inte för Björn eller hans "efterforskningar". Hur skulle jag kunna göra det? Vill du att jag censurerar bort hans kommentar kan jag utan vidare göra det.

För övrigt var homosexuellt.com en anonym sida. Den som väljer att debattera på det sättet får självfallet finna sig i att det spekuleras.

Det hade varit mycket enklare och ärligare att våga stå för sina åsikter. Men syftet med homosexuellt.com var ju å andra sidan aldrig heller att skapa debatt, utan bara att sprida tendentiösa nyheter och artiklar om homosexualitet.

måndag, juni 11, 2007 2:38:00 em  
Anonymous Anonym said...

Nej, men du verkar ansvarig för att försvara hans märkliga och osakliga påhopp här på bloggen... I övrigt inget ansvar alltså? Noterat.

onsdag, juni 13, 2007 10:28:00 fm  
Blogger Tor Billgren said...

Om du överhuvudtaget har läst diskussionerna så framgår det tydligt att jag ofta ifrågasätter Björns drastiska slutsatser. Jag håller också ofta med honom och värderar hans deltagande högt, eftersom han tycks ha intressanta erfarenheter från kristenhetens baksida.

Vad är det du försöker antyda med "I övrigt inget ansvar"?

onsdag, juni 13, 2007 11:10:00 fm  
Anonymous Björn said...

Oj, har varit i USA ett tag och inte hunnit med att svara. Snälla Livets Ords beskyddare med signaturen "Anonym"

Ge dig på mig om du är frustrerad på vad jag för fram och inte blogginnehavaren.

Ok, så min bild av att Livets Ords, "tidning" världen igår, samt Homohataruellt.com alla var en del av just "Livets ord" stämmer inte?

Jag har beställt redovsiningar på samtliga ovan bolag från Bolagsverket och kunde hitta kopplingar i form av majoritetsägande av Livets Ord eller dess "Kalle Anka bolag" och många "doldisar" i form av siftelser eller ibland "host" Moreau "host" kompisar i syster församlingar till exempel i Habo...

Börja med att betala ärlig skatt som alla i Sverige måste göra ni patetiska Livets Ord vurmare istället för att hetsa mot dem som granskar er....

just ja "host" jag råkade visst se "host" att ni lyckas undra er att just som hederliga medborgare i era icke stiftelser just "betala skatt" men det kanske är världsligt för er att lyda lagar?? Kanske ni tror att Gud älskar att ni struntar i det?

och ja....Guds frid på riktigt!

fredag, juni 15, 2007 11:28:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hela bög och homorörelsen är sedan 50 tal uppbyggd på just pederasti och pedofili bögäcklen vill bara inte kännas vid detta , men så är det! Makten blundar för det uppenbara , vilket tillåts av den korkade allmänheten ingen blir ju skadad osv.

Ta t ex och läs Tagge Danielssons sagor skrivna på tidigt 60-tal 1964?

Leta reda på sagan "Sexualsöndag" kom sen inte och påstå annat än att hela den sketna bögrörelsen i sin helhet är uppbyggd på just pedofili , Gah!

lördag, september 20, 2008 8:51:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home