söndag, maj 13, 2007

Tre oviktiga anteckningar betr. schlagerfestivalen

1. Georgiens bidrag var överlägset bäst.

2. Ola Salos ord beträffande "det nya Europa" är mycket kloka och de enda hållbara:

- Vi pratar om öst. Men det är mer än halva Europa. Det är länder som nu gör sig gällande i populärkulturella sammanhang, som inte har haft så stor talan tidigare. Jag tycker det är positivt. (källa: Expressen)

3. Christer Björkman och Bert Karlsson, som kräver att reglerna görs om så att östländerna inte kan rösta på varandra, är följdaktligen veckans största spån. Det finns inget dummare än att se på det gamla Europa med nostalgiska glasögon.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Christian BK Aasvestad said...

Löjligt att krava nya reglar av dessa dåliga förlorarna!

Man förbittras över att Balkanländerna röster på varandra och att de fd Sovjetrupublikerna gör det, men vi gör ju samma sak i Norden!!!

Och förövrig tycker jag att rätt låt vann...

söndag, maj 13, 2007 4:23:00 em  
Blogger Ponte said...

Bert är en otroligt dålig förlorare för det är ju svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst...

måndag, maj 14, 2007 9:14:00 fm  
Anonymous Anonym said...

haha. det är i alla fall bra att Berts förslag rör schlager och inte politik.

tisdag, maj 15, 2007 10:40:00 fm  
Anonymous Anna K said...

Yes!! Jag blir så glad att höra att det finns en till som tycker som jag. Varför kunde inte fler höra det? Georgien!

onsdag, maj 16, 2007 10:44:00 em  
Anonymous A said...

Jag håller helt med på alla tre punkter.

onsdag, maj 16, 2007 10:59:00 em  
Anonymous Teas mamma said...

Min pappa, som är 50+ och pingstvän, hejade också på Georgien. Lite oväntat...

fredag, maj 18, 2007 7:18:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home