söndag, juni 03, 2007

NoPride, Lettland


Lettiska demonstranter som fastnat i den anala fasen.

Jag har lagt till länken till den lettiska organisationen NoPride i listan till höger (engelsk version här). Det är sol ute, så jag tänker inte sitta och deprimera mig med den just nu. Men jag kan vid ett första påseende konstatera att Ron Lindens båda sajter amoso.se och akegreen.com finns bland länkarna. Sajten har även en banner för Scott Livelys historierevisionistiska bok The Pink Swastika. (Jag kommenterar boken här.) Nyhetsmaterialet handlar bland annat om pedofili och analsex.

Den engelska versionen av sajten tycks vara betydligt mindre utvecklad än den lettiska, så det är svårt att bedöma helheten. Jag har ännu inte upptänkt om även svenska debattörer bidragit med material, som på den här estniska sajten som innehåller artiklar av bland annat Världen Idags VD Ruben Agnarsson och Rune Imberg, som är rektor för Församlingsfakutlteten i Göteborg. (Läs mer i texten Svenska debattörer sprider demoniserande propaganda i Baltikum.)

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Björn said...

och jag skulle inte trilla av stolen av förvåning om Livets Ord direkt eller genom sin majoritetsägda tidning Världen igår sponsrar siten finansiellt.

Kan man inte sprida sitt hat här i Sverige kan man ju alltid börja försöka med grannarna i öst.

måndag, juni 04, 2007 5:56:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Bjrön borde fällas för förtal, om någon orkade bry sig om hans oseriösa och hatiska inlägg. Trött, så trött...

måndag, juni 11, 2007 2:14:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Världen Idag bidrar ju med texter till en liknande sida i Estland. Varför skulle de inte kunna bidra till en sida i Lettland? Där är ju homoproblemet mycket större. De bidrar ju i alla fall med sina beundrande texter om landets "homokritiska" hållning (till exemepl lagförslag som skulle tillåta diskriminering av homosexuella).

måndag, juni 11, 2007 2:30:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home