torsdag, november 29, 2007

Fler röster om Världen Idag

Det är inte bara jag som uppmärksammar och skriver om Världen Idags tvivelaktigheter. Den nystartade kristna bloggen/tankesmedjan Aletheia har bland annat ägnat sina första dagar åt att diskutera sina erfarenheter av tidningens och Ulf Ekmans bristande intresse för tvåvägskommunikation. "Skall vi gissa att Världen idag blir sist i Sverige med Twingly?", frågar de sig i inlägget. Här kan man ifrågasätta Aletheias eget intresse för tvåvägskommunikation, eftersom mitt inlägg i debatten uppenbarligen raderades: "Inte sist i Sverige. Sist i världen...", skrev jag. (Med reservation för att datorstrul eller andra oförutsägbara händelser gjorde att inlägget inte postades som det skulle...)

Uppdatering 30.11
Min kommentar raderades inte, har jag nu fått veta. Det hela får tillskrivas tekniska missöden. Jag beklagar min tarvliga misstanke.

4 Comments:

Anonymous Haggaj said...

Tor,
Vi har bara mig veterligen raderat en inkommande kommentar. Det var från en bloggranne som retades helt "out of topic". Så skicka Du in Din kommentar igen. Du är hjärtligt välkommen in i debatten!

fredag, november 30, 2007 8:26:00 fm  
Blogger Tor Billgren said...

Haggaj, då var det ju bra att jag postade min brasklapp. Jag ska redigera inlägget så att min tarvliga misstanke bemöts.

fredag, november 30, 2007 9:11:00 fm  
Anonymous Daniel Giertz said...

Jag tyckte väl att det var otroligt att de skulle ta bort den kommentaren, då du ju egentligen bara höll med dem. Du har gått en månad fel för resten, när du säger att du uppdaterat inlägger 30.12.

fredag, november 30, 2007 2:28:00 em  
Anonymous Sanna said...

Varför så förvånad över Ulf Ekmans bristande intresse för tvåvägskommunikation?

1. Han är värdekonservativ.
2. Han är predikant.

Bara dom två faktorer gör att han talar hellre än lyssnar. Detsamma gäller Världen Idag, dom vill gärna se sig som oemotsagd sanningssägare.

söndag, december 02, 2007 7:14:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home