fredag, januari 18, 2008

Rapport från propagandakriget i Världen Idag

Ruben Agnarsson kliar sig i huvudet i dagens ledare. Han noterar att "grupper" (dvs RFSL) "som länge drivit frågor om promiskuitet och hävdat både rätten till och det värdefulla med att ha flyktiga sexuella relationer, alldeles överraskande visar ett stort intresse för långsiktigt samliv och äktenskaplig trohet."

För det första har RFSL drivit äktenskapsfrågan sedan 50-talet. Det är varken nytt eller överraskande, och detta vet självfallet Agnarsson. Men som vi vet tror han sig ha ett särskilt mandat från Gud att få ljuga om sådant han inte tycker om.

För det andra ligger det ingen motsägelse i att BÅDE argumentera för rätten att ingå äktenskap OCH rätten att få styra över sitt liv hur man vill. Sveriges homosexuella är ingen homogen massa utan består av personer med olika behov och erfarenheter. RFSL arbetar för individens frihet och rätten att få definiera sig själv. Det är fullt begripligt att man har svårt att förstå detta om man är en kollektivist av Agnarssons kaliber.

Texten avslutas med den sedvanliga twisten. Förklaringen, sanningen bakom kampen för homoäktenskap:

Självklart finns det varken något nyvaknat intresse för äktenskapet som samlevnadsform eller en djup önskan om att få kyrkans välsignelse över sitt handlande bakom denna till synes huvudstupa förändring i debatten. I själva verket är det en fortsättning på nedrivningen av äktenskapsbegreppet och en lika hånfull gliring till kyrkan som tidigare. Att låtsas som något annat blir bara detsamma som att stoppa huvudet i sanden.


Subversiva och ondskefulla krafter använder alltså homosexuella som ett verktyg för att undergräva och fördärva samhället och kyrkan. Denna sjuka bild försöker Agnarsson hamra in i sina läsare vecka efter vecka. Bristen på empati hos den karln gör mig illamående.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Björn said...

Om antikrist någonsinn funnits på jorden så är det i sann skepnad av denne Livets Ords hat- och lögn missionär...denna Reuben Agnarsson, den minsta av alla oss minsta bröder och ändå inte förmögen att sluta hata.....stackars, lilla, lilla Reuben.

fredag, januari 18, 2008 10:34:00 em  
Anonymous Tony said...

Ruben rockar fett! Hahah...vilken analys av det riktiga problemet. Han har så rätt och spikar in spiken på ett slag. Titta bara på hur Björn blir som en 5-åring i sitt inlägg.

tisdag, januari 22, 2008 11:18:00 fm  
Blogger Tor Billgren said...

tony

På vilket sätt menar du att Agnarsson har rätt?

tisdag, januari 22, 2008 11:23:00 fm  
Anonymous Björn said...

Ja Tony, jag är en känslomänniska och mina inlägg är ibland därefter. Däremot sover jag gott om nätterna för jag är inte en lögnare och ingen människa som hatar andra enkom för de personer de är, som Livets Ord tex och chefen för den sekten och propagandablaskan Världen igår gör.

Jag föredrar att älska.

Dessutom är jag ingen journalist och jag företräder inte någon annan än mig själv så jag fortsätter att vara just, mig själv, även fortsättningsvis med den spontanitet som du kallar för en femårings :-)

onsdag, januari 23, 2008 9:11:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home