torsdag, januari 10, 2008

Namnbyte på Världen Idag

Världen Idags VD och antigayredaktör Ruben Agnarsson tycks ha ändrat stavningen på sitt förnamn till Reuben. Vill man vara elak och osaklig skulle man kunna påstå att det är för att han inte vill kännas vid alla dumheter han hittills skrivit i tidningen, och på detta sätt gör dem svårsökbara på internet och i arkiv, eftersom allt hittills är signerat Ruben. Detta kanske är ett bra sätt för skribenter att födas på nytt när de insett att de dragit för mycket skam och vanära över sitt namn. Man skaffar ett nytt. Eller en ny stavning. Kommer Carin Stenström att byta namn till Karin Schenström? Mats Tunehag till Matts Tunberg? Siewert Öholm till Seifert Öman? Det blir en spännande vår...

Usch, detta var ett dumt inlägg.

7 Comments:

Blogger Fred said...

"Usch, detta var ett dumt inlägg"

- fast ganska underhållande läsning :)

torsdag, januari 10, 2008 8:48:00 em  
Anonymous mdmld d said...

Bror Millgren vore passande =0)

torsdag, januari 10, 2008 11:00:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Fast det skulle räcka med något enkelt, ett litet h - Thor... OJ, varför har jag inte tänkt på det, måste genast googla på "Thor Billgren", någon av mina beundrare kan ju ha stavat fel.

.
.
.

Äsch, bara en träff...

torsdag, januari 10, 2008 11:14:00 em  
Anonymous Björn said...

och jag ska genst byta namn till Bjoern för att undvika att någon lyckas hitta mina (vid det här laget) hundratals inlägg på Internet varav många är rätt slagkraftiga, en del för känslosamma, andra för bittra men alla står jag för och i alla fall har jag varit sann och uppriktig och inte försökt dölja min agenda eller min bakgrund i förljugna retoriska kullerbyttor rom Ruben/Reuben och hans Livets Ords anknutna tidning, Världen idag som oftast gör.

fredag, januari 11, 2008 7:48:00 fm  
Anonymous Daniel Giertz said...

Namnändringen verkar bara vara ett "tyrckfel". På http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=300&Itemid=31 som är upplagde senare än din, står det "Ruben" igen.

fredag, januari 11, 2008 3:39:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Visst kan det vara ett tryckfel. Noterade den vanliga stavningen på dagens texter. Anledningen till att jag drog min slutsats var att jag såg den nya stavningen på två ställen i tidningen. Dels i den ovan citerade texten, dels här.

Vi får väl se hur det utvecklar sig. Spänningen är inte olidlig.

fredag, januari 11, 2008 6:05:00 em  
Blogger tomas said...

ååh. haha. men det var en skön brytning mitt i allting med ett bara. . .underligt inlägg. lite... intermission. fint.

söndag, januari 13, 2008 1:25:00 fm  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home