onsdag, juni 20, 2007

Att memorera inför Venedig



Det kommer att tystna på bloggen någon vecka nu när jag reser till Venedig och lägenheten hemma i Malmö bebos av vänner. När jag var där förra gången 2005 utväxlades följande SMS-konversation mellan mig och en italienskakunnig kamrat:

26 juli 2005

Jag måste kunna tilltala tiggarkärringarna i Venedig. Hur säger man "Ni vill inte ha mina pengar. Det är Sodoms pengar!"

Svaret kom snabbt:

"Non volete i miei soldi. È il denaro di Sodom." Så lyder mitt tips.

Misantropiskt? Javisst!

3 Comments:

Anonymous ab said...

Trevlig semester!

onsdag, juni 20, 2007 2:01:00 em  
Anonymous Björn said...

Ha det bäst Tor! Själv åker jag till vänner och släkt i USA på en månad. Har köpt en stor feting "Hillary Clinton for President" T- shirt som jag kommer bära med stolthet. Särskilt när jag besöker de mera unkna gammel- konso- Repulikan hålorna :-)

fredag, juni 22, 2007 11:24:00 fm  
Anonymous Micke Aspfors said...

Önskar dig trevliga dagar i Venedig! Tack för en fin blogg! :-)

fredag, juni 22, 2007 8:15:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home