tisdag, juni 12, 2007

Radiotips

Det är kanske svårt att tro det, men jag ägnar mig faktiskt åt annat än att bögblogga emellanåt. Imorgon onsdag sänds ett radioprogram jag gjort om Ulf Linde, konstprofessor och ledamot i Svenska Akademien. Han skriver så förbannat bra om konst, det är därför jag har gjort programmet. Under arbetets gång har det tydligen blivit sommar. Märkligt...

The Jet Set Junta ligger en introduktuion.

Sändningstider
onsdag 13 juni kl. 14.03
torsdag 14 juni kl. 18.14

Kommer även att ligga på Sveriges Radios hemsida fram till mitten av juli.

Och i helgen programleder jag två P2-sändningar med livemusik:

Fredag 15 juni kl 19.30
Symfonikonsert från Malmö Konserthus med musik Anders Hillborg, Lars Erik Larsson och Allan Pettersson. Jag presenterar Petterssons konstnärskap i pausen, innan framförandet av hans monumentala sjunde symfoni.

Lördag 16 juni från kl 19.15
Operan Träskoprinsessan, inspelad på Malmö Opera och Musikteater.

4 Comments:

Blogger Christoffer Smitz said...

Typiskt för den homosexuella livsstilen. Klassisk musik. Konst. Vad kommer härnäst? Litteraturseminarier?

tisdag, juni 12, 2007 11:02:00 em  
Blogger Tor Billgren said...

Vad nästa steg än blir kan vi förvissa oss om att det blir parasitiskt, för att låna ett uttryck av dr Cameron.

onsdag, juni 13, 2007 12:40:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag skrattar så... NOT. Det blir på nåt sätt så påtagligt hur inskränkt och hånfulla ni är bakom er toleranta fasad i såna här kommentarer. Pinsamt.

onsdag, juni 13, 2007 10:57:00 fm  
Blogger Tor Billgren said...

Jag förstår att du generas av att vi påvisar hur skralt och ohållbart den kristna högerns fantasiuttryck "homosexuell livsstil" är.

onsdag, juni 13, 2007 11:15:00 fm  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home