måndag, september 12, 2005

Olustigt

Den nya versionen av homosexuellt.com betar av sina kritiker en efter en, och hänger ut dem med namn, bild och adress - ibland också karta. Hittills handlar det om människor som har bemött dem med osakliga argument och tvivelaktiga metoder, så uthängningarna är förmodligen någon sorts hämnd. Jag kan i och för sig inte erinra mig ha använt tvivelaktiga metoder och argument i min kritik, men vi får se hur länge jag klarar mig från att spikas upp på deras vägg. Det känns olustigt.

7 Comments:

Anonymous Zibbo said...

Bra blogg du har, viktigt arbete det du gör! Fortsätt hålla flaggan högt!

måndag, september 12, 2005 9:35:00 fm  
Blogger Göran Koch-Swahne said...

Pussa dom, vetja!

måndag, september 12, 2005 5:32:00 em  
Anonymous Anonym said...

Du skriver:
"Den nya versionen av homosexuellt.com betar av sina kritiker en efter en, och hänger ut dem med namn, bild och adress - ibland också karta ... etc"

Jag vet inte vad som är rätt eller fel. Men helt klart har homosexuellt.com bedrivit någon slags privatspaning på min hustru. Det är inte bra. Det kan jag försäkra. Det är inte alls bra!

mvh Max Hobstig
http://www.geocities.com/maxtommyhobstig/homosexuelltdotcom.html

torsdag, september 29, 2005 10:41:00 em  
Anonymous Anonym said...

Den där "hämden" med uthängningar bevisar att de bedriver åsiktsregistrering, och att de för register över gamla relativt händelser. Det är helt uppenbart att Homosexuellt.com inte alls har någon ambition av att hålla sig på rätt sida lagen. Dessutom vet jag inte om alla som blev uthängda hade gjort något ont mot dem. Att de får mail från folk som deklarerar att man inte gillar deras verksamhet, är inte mandat att bryta mot PUL. Någon gång kommer dom att bli uthända på samma sätt som de hänger ut andra.

måndag, oktober 17, 2005 7:14:00 em  
Blogger Max Hobstig said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

tisdag, februari 21, 2006 7:41:00 fm  
Blogger Tor Billgren said...

Moralisk rätt? Vad för moralisk rätt?

Såvitt jag förstår är det just din uthängningskampanj som inspirerade homosexuellt.com. Jag kan givetvis missta mig...

tisdag, februari 21, 2006 8:26:00 fm  
Blogger Max Hobstig said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

onsdag, mars 15, 2006 10:41:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home