fredag, augusti 18, 2006

Engelbrekt!

För fem år sedan var jag medlem i det konservativa nätverket Engelbrekt. Inte som sympatisör givetvis, utan som observatör. Jag följde debatterna på internetforumet med stort intresse, inte för att nivån var särdeles hög, utan för att konservatismen intresserar mig storligen. Mitt intryck är att "de riktiga" konservativa frystes ut med tiden, alltså de som de som hade teoretiskt och filosofiskt underbyggda idéer, till förmån för det lillgamla "svärdet-kronan-kyrkan"-gardet. Efter att ha tvingats läsa sanslöst mycket dumheter om homosexualitet bestämde jag mig för att själv ge mig in i debatten, vilket var mycket intressant men också påfrestande. Jag har utskrifter därifrån i något arkiv någonstans, och det finns säkert anledning att återkomma till dem någon gång...

För några minuter sedan fick jag en ingivelse, och skrev in den gamla välkända adressen www.engelbrekt.org... Det som finns på sidan idag är ett enda långt rättshaveri. Anklagelseskrifter mot före detta medlemmar, polisanmälningar, uteslutningar och bittert fäktande mot allt och alla. Och i slutet en lista över personer som har kritiserat nätverket.

Har Du sett eller hört någon förtala det konservativa nätverket Engelbrekt i svenska tidningar, radio, tv eller på Internet? Skicka då ett mail till info@engelbrekt.org så publicerar vi namnet på denna person. Tack för hjälpen!

Fullständigt och patetiskt haveri. Nätverket är enligt pressmeddelandet idag ombildat till en forskningsstiftelse. Lycka till med forskningen, Engelbrektare.

0 Comments:

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home