fredag, december 14, 2007

Anmärkning om frånvaro

Fram till jul kommer jag att vara strängt sysselsatt med annat och kommer således varken att kunna kommentera eller övervaka diskussionerna annat än sporadiskt (om de nu fortsätter). Jag låter kommentarfunktionen vara aktiverad, med förhoppningar om att samtalen inte urartar. God Jul.

Jag publicerar ett helt slumpmässigt urval av favoritkonst istället för knäck:


Jacob Epstein: The Rock Drill (1913-1914)


Konstantin Brancusi: Den nyfödde (1919-1921)


Målning av Torsten Andersson (90-talet)


Matteo Rosa: Smält snö på akvarellpapper (ej verkets titel)


Sir John Vanbrugh: Castle Howard (1699-1799)


Jone Kvie: Helmet (2005)


Andreas Johansson: Collage


Henri Cartier Bresson: Michel Gabriel, Rue Mouffetard (1952)


Sture Johannesson:
Revolution Means Revolutionary Consciousness! (1968)



Carl Kyhlberg: Hemkomsten (1938)


Umberto Boccioni: Unique Form of Continuity in Space (1913)

2 Comments:

Blogger J.B.P said...

Hujedamej vad ecklecktiskt...Även om viss tyngd ligger på hög- & senmodernism. Boccioni tycker jag inte om. Men jag är förvånad över att inte se den där zeppelinaren som du gjorde så stort rabalder om. Jag kanske borde kontra med en egen tio-i-topp-lista?

fredag, december 14, 2007 5:42:00 em  
Blogger Tomas Lif said...

usch. måste du vara frånvarande?
tack för bilderna, ser fram emot när du kommer igång igen!
rocks my socks.

söndag, december 16, 2007 10:49:00 em  

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home